Na planszach zawarte są konkretne wyrazy, np. przy obrazku z koniem z rozsypanki wyrazowej można utworzyć wyraz dłoń..., piórko / miód, żołędzie / kępa, ząb/mąka, itd. Na obrazku, na którym znajduje się koń - wystarczy, jeśli, np. powie się Dziecku, żeby odnalazło literkę "ń" - nie ma takiej potrzeby, żeby Dziecko zaznaczało dwie literki. Ta sama sytuacja jest w wyrazie piórko - myślę, że wystarczy, jeśli Dziecko zaznaczy literkę "ó". W języku polskim literka "ą", "ę" i "ń" nie występuje na początku wyrazu, dlatego też trudno jest dobrać odpowiedni obrazek do tych literek... Wyrazów z "ó" na początku - również jest niewiele... Nie da się przedstawić wyrazów: "ów", "ówczesny", "ówdzie", "ósmak", "ósmoklasista", "ósmy" - za pomocą obrazków. Nuta "ósemka" odpada, bo prawdopodobnie byłaby mylona z nutą... Dlatego też na planszach jest piórko, koń, żołędzie, ząb... W przypadku pozostałych ilustracji można zaznaczyć tylko pierwszą głoskę, np. burak - b, lupa - l, itd. Nie ma również potrzeby zaznaczania kilku głosek. Nauczyciel/Rodzic może powiedzieć Dziecku, którą literkę ma zaznaczyć... ;)
Niektórych obrazków nie rozumiem.. np.tam gdzie jest piórko, ząb, koń,żołędzie?
OdpowiedzUsuńpiórko - ó
Usuńząb - ą
koń - ń
żołędzie - ę
;)
Na niektórych obrazkach należy zaznaczyć dwie litery
OdpowiedzUsuńnp.piórko - i ó
koń- o ń
Lupa- l u
Na planszach zawarte są konkretne wyrazy, np. przy obrazku z koniem z rozsypanki wyrazowej można utworzyć wyraz dłoń..., piórko / miód, żołędzie / kępa, ząb/mąka, itd.
OdpowiedzUsuńNa obrazku, na którym znajduje się koń - wystarczy, jeśli, np. powie się Dziecku, żeby odnalazło literkę "ń" - nie ma takiej potrzeby, żeby Dziecko zaznaczało dwie literki.
Ta sama sytuacja jest w wyrazie piórko - myślę, że wystarczy, jeśli Dziecko zaznaczy literkę "ó".
W języku polskim literka "ą", "ę" i "ń" nie występuje na początku wyrazu, dlatego też trudno jest dobrać odpowiedni obrazek do tych literek...
Wyrazów z "ó" na początku - również jest niewiele... Nie da się przedstawić wyrazów: "ów", "ówczesny", "ówdzie", "ósmak", "ósmoklasista", "ósmy" - za pomocą obrazków.
Nuta "ósemka" odpada, bo prawdopodobnie byłaby mylona z nutą...
Dlatego też na planszach jest piórko, koń, żołędzie, ząb...
W przypadku pozostałych ilustracji można zaznaczyć tylko pierwszą głoskę, np. burak - b, lupa - l, itd. Nie ma również potrzeby zaznaczania kilku głosek.
Nauczyciel/Rodzic może powiedzieć Dziecku, którą literkę ma zaznaczyć... ;)